29 Apr 2020

SUPPLEMENT/ MAKANAN TAMBAHAN

Bila waktu yang paling sesuai utk start ambil supplement? 🤔
Waktu korang masih sihatlah sepatutnya korang dah mula fikir utk ambil supplement.. lebih2 lagi yang dah mcm akak ni.. umur dah masuk 4 series.. bukan semua nutrien dari pemakanan harian kita dpt diserap sepenuhnya oleh badan.
Jadi, akak ikhtiar utk dptkan sumber makanan tambahan melalui supplement yg berasaskan Aloe Vera, Madu dan buah delima. Tujuannya cuma satu, utk dptkan kesihatan yang baik.. dengan izin Allah..
Allah pasti akan uji kita dgn kesakitan, but at least kita ada usaha ke arah yg lebih baik.. bukan duduk saja dan berserah.. ye dak..
Bila umur dah masuk 4 series, kita dah mula ambil diet yang sihat, supplement yang bagus, kerapkan exercise, malah kena rajin pi buat medical check up at least 2 thn sekali.. bagi mengetahui tahap kesakitan kita.. Mencegah lebih baik dari mengubatikan.. dalam masa yang sama kita mungkin boleh jimatkan kos ke klinik/hospital..
Supplement jika kita amalkan dari awal, sewaktu kita masih sihat.. dos pun tak perlu byk dan tak perlu kerap.. asalkan ada juga ambil.. bukan nak kena minum AVG sehari sebotol.. ehh tapi kan kalau betul pun apa salahnya.. mcm org Jepun depa togok AVG mcm togok air masak ja tau.. hahaha.. sebab tu depa pengguna No. 1 Forever didunia..

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete