29 Nov 2012

RIDE SERI MERSING PART 3





Alhamdulillah sehingga ke hari ni semuanya baik² belaka.. perjalanan dari hari pertama dan kedua  pun lancar.. setiap kali sebelum memulakan perjalanan tak pernah aku lupa untuk menitipkan doa pada Allah moga perjalanan kami diberkati dan dipermudahkan.. kalau memikirkan risiko bermotorsikal ni tinggi memang alamatnya sampai bila² pun tak merasa nak berjalan naik motor.. aku sentiasa berpegang pada prinsip ajal maut itu ketentuan Allah.. yang penting sentiasa berwaspada, check keadaan kenderaan, berdoa dan bertawakal pada Allah.. In Sha Allah..

Perjalanan hari ini : Cherating - Karak - Kuala Pilah - Senawang - Bandar Seri Putra
 
View dari bilik hotel ke cafe

Isi tangki perut dulu

View sepanjang jalan dari Cherating melalui LPT.. Keadaan langit yang begitu cantik.. Masya Allah

Lagi..

Dan lagi..

Langit cerah dan keadaan agak panas waktu ini
Sepanjang perjalanan dari Cherating melalui highway agak membosankan.. nasib baik ditemani kepulan² awan yang cantik.. dapat juga snap pics.. aku yg jadi pillion ni tatau dah bape banyak kali menguap.. gula² tak payah cakap la memang dah menjadi teman aku sejak bergiat dalam dunia pillion ni.. dalam hati terpikir cepatlah gigi aku tanggal kalo selalu macam ni kan.. hihi.. 

Melintasi Sg. Pahang
Akhirnya hubby stop di RnR Temerloh.. berhenti untuk Solat Zuhur.. sejam kemudian perjalanan diteruskan lagi.. tapi kali ni aku dan hubby decide nak keluar di Exit Lanchang seterusnya ke Karak melalui jalan lama untuk ke KL.. 


Chemomoi - pestime aku sampai sini

Melalui jalan kampung memerlukan stamina dan kesabaran yang tinggi.. cabarannya bukan sedikit.. dengan keadaan jalan yang kadang berlubang, tidak rata, kenderaan dihadapan yang slow dan bermacam² lagi.. boleh membuatkan hati rider jadi panas.. pillion kena pandai main peranan.. hulur gula² dekat rider ke, tolong urut² bahu ke.. bagi rider cool sikit.. hihi..

Tengokla tu.. ada 2 lori yang sarat dengan muatan kayu kayan dihadapan.. jalan macam Siput ****

Sempat lagi aku snap pic masa hubby over take lori siput tu.. satu lagi dihadapan

Spg Durian
Setelah hampir 2 jam perjalanan, kami stop sekejap di persimpangan menuju ke Kuala Pilah.. tak tau pulak aku apa nama simpang ni..

Dalam banyak² nama tempat kat signboard tu.. Hutan Lipur Lata Kijang je yang aku penah dengor.. huhu


Kuala Pilah masih jauh dihadapan
Dari Kuala Pilah kami menuju ke Senawang dan seterusnya melalui PLUS highway untuk sampai ke BSP.. berhenti minum di RnR Seremban..

RnR Seremban


Berakhirlah sudah percutian ride santai kami kali ini.. perjalanan dari BSP - Kuala Rompin - Mersing - Pekan - Cherating memey agak memenatkan tetapi rasa enjoy sangat.. :-) 

No comments:

Post a Comment