25 Oct 2012

JOM SWIMMING..!!

                         


Hari Khamis, sebelum cuti hari raya haji yang lepas aku bawak kids, Ikin n bibik gi kolam.. aku saje layan diorang mandi manda.. aku takde mood plak nak join sama.. yela kalau pi swimming sekali dengan anak² ni letih lebih sket.. yelah mane nak siapkan diorg lagi, siapkan diri sendiri lagi.. tak kan nak harapkan bibik buat semua.. dia pun bukan main excited lg tak boley tahan tengok air.. hehhee.. so bagi chance la diorg mandi manda dulu.. next time la aku join..

Kali ni aku bawak diorang gi kolam renang kat Presint 16.. Waktu ni kolam memang tak ramai orang.. ramai yang dah cuti and balik kampung.. disebabkan aku tak balik cuti raya haji ni, tu yang kami beraya di kolam.. hehe.. memang enjoy aku tengok anak² aku mandi manda.. sampaikan bibik pun sekali boley main kat gelungsur air kanak² tu.. melepaskan gian la tu.. 
Budak yang cepat nak terjun masuk air tapi cepat naik sebab selalu tak tahan sejuk..

Ni tak padan dengan kecik.. meronta² nak masuk dalam kolam..
Yang sorang ni suka menyelam
Seronok la tu dia sorang je dalam kolam tu..
Walaupun dah gigil², tetap nak berendam jugak
Adam dok usha goggle Cik Kin, nak pinjam la tu.. hehe
Ada air pancur..

Kebiasaannya dalam sebulan tu 2-3 kali juga la aku bawak kids ke kolam renang.. banyak kebaikan pegi berenang ni, selain daripada dapat menyihatkan badan dan jantung terutamanya, dapat juga melayan anak² bermesra dan bergurau senda di kolam.. Aiman pernah belajar berenang masa umur dia 5 & 6 tahun di Little Caliphs Pre-School dulu. so boleh la swim sket².. Fea memang tak tau lagi laa.. setakat ke hulu ke hilir dengan pelampung dia tu jela..

Rilex je eh..
Di Putrajaya ni memey best la.. kolam renang ada, pusat riadah pun banyak.. nak dengan tak nak je.. boleh dikatakan hampir di setiap kawasan kejiranan tu ada kolam renang.. untuk kanak² charge masuk hanya RM1 dan dewasa RM2, valid untuk tempoh 2 jam.. so far ni antara kolam² yang aku penah and biasa pegi area Putrajaya ni..

Jadual nak masuk kolam
Wristband nak masuk kolam
Kolam Renang Presint 5
Kolam Renang Presint 11
Kolam Renang di Pusat Maritim
Kolam Renang Presint 9
Kolam Renang Presint 16





No comments:

Post a Comment