9 Oct 2012

ADAM 1 TAHUN





Hari ni Syahir Adam - Al Hafiz genap setahun.. terasa begitu pantas masa berlalu.. nama asalnya tak lah sepanjang itu.. saje aku beri gelaran macam tu sejak dengar ceramah tentang kebaikan kita menggelar anak² dengan panggilan nama yang baik.. niat dihati nak tengok salah seorang dari anak²ku jadi penghafaz al quran atau lebih dikenali sebagai Huffaz.. mudah²an niatku ini dimakbulkan Allah.. Amin..
Kakak Fea nak interprem jugak walaupun hanya nampak tangan.. hehe
Mengimbas kembali detik setahun yang lepas.. memey tak dapat dilupakan.. pada aku setiap kelahiran punya kenangan dan kemanisan masing².. kalau nak dikira sakitnya memey tak dapat nak digambarkan dengan kata² mahupun tulisan.. tapi bila dikenang kembali ia suatu pengalaman yang cukup berharga dan manis bagi seseorang yang bergelar ibu.. saat melihat wajah anak yang baru dilahirkan, bermacam² rasa yang timbul.. sebak mengenangkan kurniaan Allah yang tidak ternilai ini telah selamat berada didalam pangkuan.. 

Selamat datang ke dunia sayang..
Alhamdulillah, Allah dah takdirkan aku dapat merasa melahirkan anak cara normal dan melalui Caesarean section.. anak yang sulung Shahrul Aiman lahir pada 11 Mac 2005 secara normal dengan berat hanya 2.55kg.. :-) Suffiyah Najihah pulak terpaksa melalui C-section sebab breech, punggung ke bawah.. doc dah cuba buat ECV (External Cephalic Version) tapi tak berjaya.. memey saje Fea tu nak keluar ikut tingkap gamaknya.. hehe.. takpelah yang penting anak3 mama lahir sihat dan cukup sifat.. Then lahirlah Fea mengikut tarikh yang telah ditetapkan oleh doctor pada 24 Mac 2008 dengan berat 2.85kg.. 

Adam, fresh from the oven.. :-)
Pada tarikh 9/10/11 <<<< cantik tarikh tu kan? Lahirlah hero yang kedua.. seminggu yang terakhir tu, hampir setiap malam akan rasa contraction.. tapi waktu contraction yang paling kuat dan sakit bermula pukul 2.00 pagi 9 Oct tu.. mula sakit selang satu jam, kemudian makin singkat dan singkat.. pukul 8 pagi aku dah bersiap untuk ke hospital.. sempat juga lah menjamah roti sebagai bekalan tenaga.. sakit dah makin kerap 10 minit sekali.. sampai di hospital dah rasa macam tak boleh nak berjalan.. tak tau berapa kali stop dan peluk hubby bila contraction yang kuat tu datang.. setelah di periksa, doc kata bukaan dah 5cm.. disebabkan waktu tu aku memey rasa dah tak berkemampuan nak menahan sakit dan takut tak bertenaga nak meneran, terpaksa la mintak doctor suntik epidural.. dan process selepas itu berjalan seperti biasa tanpa rasa sakit.. bolehlah berzikir dan bersembang² sikit dengan hubby yang setia menemani.. jam 1.20 tengahari Adam pun dilahirkan dengan berat kurang dari abang dan kakaknya.. dia memey comel, berat hanya 2.48kg.. hairan jugak aku kenapa la anak² aku ni semuanya kecik² belaka.. nak kata masa peknen mamanya tak makan, sampai dah terlebih makan.. hehe.. apa pun tak kisah la kan, yang penting ibu dan bayi selamat serta sihat walafiat..  

Alhamdulillah terima kasih Ya Allah.. 


No comments:

Post a Comment