27 Jul 2013

RIDE MAJLIS BERBUKA PUASA ANJURAN TAYARGOLEK.COM @ BAGAN LALANG


Alhamdulillah dapat juga aku dan hubby join ride majlis berbuka puasa bersama pengunjung² blog Bro Han (TayarGolek.Com) buat kali yang kedua.. tahun lepas kami join jugak.. yang bestnya hubungan siratulrahim dengan kenalan yang dikenali masa majlis berbuka tahun lepas masih lagi diteruskan.. diorang memang banyak plan nak pegi ride.. kalau ikut hati memang nak follow je.. tapi terpaksa mengambil kira kepentingan anak².. kang mak bapak pi meronda sana sini anak² terabai pulak..

Tayar golek dari rumah lebih kurang jam 5.20 petang.. hubby dah janji dengan Incik Lebai a.k.a Mohd Asri tunggu di Hentian Nilai memandangkan dia n wife (Kak Ummi) datang dari arah BBBangi.. waktu tu traffic agak sesak dari arah Nilai menuju menuju ke Selatan.. ntah pasal ape jam nye pun tak tau laa.. sekarang ni Plus Highway susah nak predict bila jalan clear especially weekend.. 

Perjalanan diteruskan menuju ke tempat RV di Masjid Sultan Abdul Samad atau dikenali dengan nama Masjid KLIA.. Waktu tu Bro Han and geng² yang lain sudah menunggu.. Jom kita layan gamborssss dulu -->>

Masjid KLIA

Bersiap² untuk TayarGolek menuju ke Bagan Lalang


On da way to Bagan Lalang.. waktu ni jalan agak sesak.. kalau naik keta memey berbuka dalam keta la jawabnya..


Inilah keje sambilan aku everytime berhenti di traffic lite..

Yehuuu dah nak sampai..


Alhamdulillah selamat sampai.. motor park betul² dihadapan kedai makan bg mengelakkan kesukaran kenderaan lain nak keluar..

Miss Yana dan ER6N nye, antara penunggang wanita yang turut serta..

Yang ini plak, Miss XYZ yang belum ado moto sendiri tumpang moto hubby jela.. huhuu


Kengkawan yang duduk semeja.. genap setahun berkenalan.. hihi..
                     
Masing² sedang sabar melayan keroncong di pewot..

Lauk pauk yang dihidangkan.. nyum²


Air merahhhhh penyejuk tokak..!!

Sotong goweng topong yang yummeyyy..!!


Pepahat, bukan Batu Pahat ye.. ;-)


Udang masak cili padi


Keyyytam masak merah


Siakap So.. Suweeeet Sour


Kailan Goweng Ikang Mashin..

Selesaaaaaiiii.. Alhamdulillah

Selesai makan dan Solat Maghrib, masing² buat hal sendiri.. ada yang bersembang sambil berdiri.. ada yang sambung mengeteh.. tak kurang jugak cikkak² yang melayan gossip² terkini... hihi.. malam tu sempat jugak aku menge'test' moto KTM Duke 200 milik kak Jue.. baek punye dia racun aku suh angkut satu.. alasannya dia xde geng pompuan nak ajak ride.. hihihi.. I ni lesen dari JPJ dah ado, yang xdo laie lesen dari cik abe.. hukhukhuk..

Tak habis lagi sembang di sini, masing² ajak lepak minum di BBNilai.. Lebih kurang jam 9.30 malam, tayar mula bergolek menuju ke sana.. disebabkan hubby agak letih dan kami nak spend masa dengan kids pulak, so kami tak join sekali.. sampai BBNilai kami pun terus menuju ke BandarSeriPutra.. 

Apa pun program ni memey best.. selain dari dapat makan yang best² dapat juga kenal kengkawan baru.. :-)

No comments:

Post a Comment