9 Nov 2020

ALOE VERA GEL - SERAT TERBAIK UTK USUS

Org ckp, klau tak nak sembelit ambil mknan yg berserat.. Klau nk kurus pun mcm tu jugak... Sikit2 serat, sikit2 serat.. Apa ke benda ye serat tu...

Serat adalah kabohidrat yang terdapat dalam makanan tumbuhan seperti buah dan sayuran.
Serat akan melancarkan sistem pencernaan dengan mudah tanpa menyebabkan peningkatan paras gula dalam darah. Serat dapat membantu menurunkan kolestrol, mencegah sembelit dan mengatasi pelbagai masalah gangguan pencernaan.
Sebagai tambahan kepada serat, yang terbentuk dalam keadaan semula jadi, ada juga aditif makanan dengan nama yang sama. Ia juga merupakan formula karbohidrat kompleks yang tidak boleh dipecahkan dalam saluran pencernaan dan digunakan untuk tujuan pemakanan.
Jika serat tidak diserap oleh badan kita, maka apakah faedahnya? Pertama sekali, serat membantu makanan untuk disingkirkan dengan cepat dari sistem pencernaan.
Semakin lama makanan dicerna di dalam saluran gastrointestinal, semakin sukar untuk menarik diri tanpa akibat, seperti pembentukan gas atau kembung.
Serat mempercepatkan proses ini dan membantu badan membersihkan secara semula jadi. Sebab itulah serat ditujukan kepada mereka yang mempunyai masalah dengan usus.
Sbb tu aloevera ni mampu membantu mereka yg ada masalah sembelit 🤭🤭tambah pulak kaya dgn pelbagai vitamin dan mineral...
I use it
I feel it
I share it 😘😘😘


No comments:

Post a Comment