5 Sept 2018

TERAPI RENANG UNTUK ANAK AUTISTIK

Setelah lama cuti memblog, tiba² keinginan untuk up entry datang balik.. sebenarnya ada banyak benda nak share, tapi kekangan masa menguruskan anak² dan rumahtangga.. tiada istilah duduk dirumah bagi seorang suri rumah sepenuh masa.. yang lebih tepat adalah kerja dirumah.. :-)

So far setakat ini dah hampir 2 tahun lebih aku menghabiskan Cuti Menjaga Anak.. menguruskan anak² secara sepenuh masa.. Alhamdulillah hamper 2 tahun juga Arif disusukan secara ekslusif.. 


Perkembangan Adam pula setakat ini Alhamdulillah bertambah baik.. sekarang ini Adam sedang menjalani terapi renang sebulan 4 kali (sesi). Tujuan utama terapi ini adalah untuk meningkatkan lagi focus Adam yang tak konsisten dah selalu kelaut tu.. dari kata coach InshaAllah terapi ini juga boleh membantu mengatasi masalah behaviour dan sensori yang Adam alami.


Apa saja cara, aku dan keluarga tidak akan putus asa untuk membantu Adam.. moga segalanya Allah dipermudahkan..



Caption dari FB : 3 September 2018 


.
Syabas Adam dah ada peningkatan.

.
Kelas 3 minggu lepas coach kata sendi kaki dia keras, dan still dalam dunia dia. Bila coach suruh sentuh wall, dia terus lari ke wall, takmo pandang coach yg garang dah.. hahhaha.. 
.
Tapi hari ni alhamdulillah.. walau terpaksa rela dia pusing blk sambut tgn coach.. it's mean dia dah ada trust dan create bonding dgn coach. 
.
Sebelum masuk kelas berenang mmg Adam dah tau basic swimming dgn cara dia sendiri. So, utk kelas ni mama mmg tak focus utk Adam pandai berenang semata².. tp lebih kepada nak improve fokus Adam yg lemah dan tak consistent.. Susah nak fokus pd task di sekolah..
.
Usaha tanpa henti dan mudah²an dipermudahkan Allah..
😍😍😍
.
.
#loveofmylife

#myautismsonjourney @ Seberang Jaya Public Swimming Pool (MPSP)







No comments:

Post a Comment